full screen background image

Grilujte chutně a zdravě!

S přicházejícím teplem začíná všech gurmánů dlouho očekávaná sezóna grilování. Je jasné, že tato populární úprava pokrmů neodmyslitelně patří do českých kuchyní, ale patří také do zdravého jídelníčku a diet? Pokud si tuto otázku pokládáte i vy, nemusíte mít obavy. Grilování může patřit mezi jednu z nejzdravějších a nejvíce dietní úprav jídel, avšak má to své podmínky.

 

Pozor, co jíte

V první řadě věnujte pozornost výběru surovin. Gril má tu výhodu, že na něm můžete připravit skoro cokoliv. Ať už máte chuť na jakýkoliv druh masa, ryby, zeleninu, houby či mořské plody nebo sýr, s grilem si je hravě můžete dopřát. Jestliže si však chcete udržet štíhlou linii, vyhýbejte se tučným pokrmům a spíše si dopřejte hovězí či krůtí maso. Nezapomínejte také na ryby, kterých není nikdy dost – skvěle podpoří váš plán na zhubnutí a také jsou velmi zdravé. I pokud jste vegetarián, gril najde své uplatnění. Vyzkoušejte třeba grilovanou cuketu, papriku nebo třeba bramboru v alobalu.

Důležitá je také marináda. Navzdory všeobecně rozšířenému názoru, není potřeba, aby maso plavalo v oleji, ani aby na ni padl celý pytlíček koření. Nejlepší marináda je jednoduchá a jemně podtrhne chuť připravovaného pokrmu. Zkuste využít třeba jen mořskou sůl, česnek či čerstvé bylinky. Se solí to ovšem nepřehánějte, její přílišná konzumace by mohla zapříčinit zadržování vody v těle, což je stav o který při hubnutí nestojí nikdo.

K hlavnímu jídlu se také pojí příloha. Zapomeňte na smažené hranolky, krokety nebo bílé pečivo. Raději si dopřejte bohatou zeleninovou přílohu, salát a pokud si grilovačku bez pečiva nedokážete představit, tak volte žitný chléb nebo tmavé celozrnné kousky.

Ke grilování také patří různé omáčky či dipy. Raději než doslazovaný kečup, tučnou majonézu nebo tatarku, si připravte vaši domácí light verzi. Stačí lehce osolit nízkotučný jogurt, přidat trochu česneku a čerstvých bylinek a skvělá omáčka je na světě!

Pečlivě vybírejte gril

Existuje několik typů grilů a i od něj se významnou měrou odvíjí, zda připravované jídlo bude zdravé, chutné a dietní. Klasický zahradní gril na uhlí dodá masu i ostatním surovinám typickou kouřovou vůni, avšak tuk či voda odkapávající z grilujícího se jídla, způsobuje uvolňování karcinogenů a zdraví škodlivých látek. Pokud se tomu chcete vyvarovat, určitě investujte do elektrického grilu. Ten nejen, že je snadný na obsluhu, ale také je vybaven drážkami na odtok tuku, a tak se řadí mezi nejzdravější variantu. Výhodou také je, že jej můžete použít jak na zahradě, tak i doma během celého roku. Jestliže se rozhodujete, který gril si pořídíte do vaší kuchyně, vyzkoušejte žhavou novinku elektrický gril Orava EG-1300. Ten vás oslní zejméne temperovaným sklem, díky kterému je grilování rychlejší a neuvolní je tolik šťávy, jak při klasickém grilování. Výsledné maso či zelenina jsou tudíž šťavňatější a lahodnější. Gril je vybaven dvojitou grilovací deskou z nepřilnavým povrchem. Deska se dá krásně vyjmout, čištění je proto rychlé a snadné. Sami si také můžete nastavit výkon a typ propečení, dle pokrmu, který připravujete. Vyšší teplota se hodí pro úpravu masa, nižší využijete na zeleninu, vajíčka či sendviče.

Pokud vás gril Orava EG-1300 zaujal, najdete ho na www.orava.cz.




Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *