full screen background image

Jak na povánoční detoxikaci organismu

Ač bychom si to přáli, již dávno neplatí, že Vánoce jsou svátky klidu a míru. Právě naopak, pro ty z nás, kteří se starají o spokojenost celé rodiny, jsou tyto svátky dobou, která si žádá následnou očistu nejen duše, ale i těla. Vánoční shon, nákupní horečka a hory energeticky nevyváženého jídla dohromady působí až toxicky, a proto je poté třeba tělu věnovat zvýšenou péči.salad-374173_640

Pitný režim

Vaječný likér, víno, šampaňské a horké alkoholické nápoje zkonzumované na vánočních trzích, to vše musí z těla ven. Pro povánoční období platí dvojnásob, že bychom neměli tělo zatěžovat nejen alkoholickými nápoji, ale též slazenými limonádami, nekvalitní kávou, džusy, apod. Stále platí, že čistá voda je pro správné fungování ledvin a celkovou hydrataci nejlepší. Ti, kteří si na ni teprve zvykají a chtějí omezit přísun slazených nápojů, ji mohou ochutit pár kapkami citronu či mátou. V zimním období také doporučujeme pít bylinné čaje. K lepšímu trávení dopomáhá čaj heřmánkový a detoxikačně působí například čaj kopřivový či březový. Těm, které trápí močové cesty a časté nachlazení, pomůže čaj šípkový. „Šípky navíc snižují hladinu cholesterolu v těle a používají se jako podpůrný prostředek při léčbě aterosklerózy, zpevňují cévy a příznivě ovlivňují srážlivost krve.“, říká přední výživový poradce a jedna z hlavních tváří Zdravotní pojišťovny ministerstva vnitra ČR Petr Havlíček.

Sauna pro zdraví

Pozitivní účinky sauny byly popsané již několikrát. Z těch nejdůležitějších můžeme zmínit klidnější činnost srdce, uvolnění dýchacích cest, zmírnění bolesti kloubů a svalů a díky silnému pocení vylučování toxických látek z těla. Pravidelné návštěvy sauny navíc pomáhají budovat a podporovat imunitní systém a jsou příjemným relaxem v jinak mrazivém období. Saunu nedoporučujeme těm, kteří trpí kardiovaskulárními chorobami nebo osobám s právě probíhající virózou či zánětem.

Správná skladba potravin

Výjimek bylo o Vánocích dost. V lednu by měl náš jídelníček ovládnout tvrdý režim. Do pravidelného menu zařaďme zeleninu jako je řeřicha, rukola, špenát, kapusta, artyčoky či zelí. Naopak je dobré se vyvarovat přílišné konzumace červeného masa, mléčných výrobků a výrobků z pšenice. Pozor však, zdaleka ji neobsahuje jen pečivo, ale také těstoviny, různé druhy příloh a některé zahuštěné omáčky. Taktéž doporučujeme zvýšit denní příjem všemožných luštěnin, ořechů a semínek.

muesli-617686_640

Kouření

Přestat kouřit je dobré vždy. Možná je ale nový rok právě tou motivací, kterou potřebujeme. Pokud však na kouření budeme stále pohlížet jako na berličku ve zvládání stresových situací, bude cigareta nadále jediným záchranným lanem nejen při boji s nezdravými potravinami. Celková detoxikace by tedy neměla být jen prostředkem k tomu, jak se na čas cítit lépe, ale spíše novou cestou, kterou se od teď budeme ubírat. Inspiraci můžeme hledat v programu Změním se, který patří k projektu Zdraví jako vášeň ZP MV ČR a který je každoročně pod taktovkou Petra Havlíčka. Jeho výsledky dokazují, že celková změna je možná, stačí pouze chtít. S motivací a silnou vůlí je totiž možné dosáhnout všech vytyčených cílů současně.


TAG


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *