3 zásady při hubnutí, držte se jich a zhubnete

0

Nedaří se vám zhubnout? Zamyslete se, zda neděláte některou ze základních chyb. Budete-li se držet těchto tří zásad, zvýšíte pravděpodobnost úspěchu a budete se cítit fit.

Pravidelnost

Odepíráte-li si jídlo v honbě za štíhlostí, děláte chybu. Hubnutí drastickými a jednostranně zaměřenými dietami je nezdravé, dlouhodobě neudržitelné a hrozí nežádoucí jo-jo efekt. „Pro trvalé zhubnutí je nezbytné nastavení správného množství jídla tak, aby energetický výdej byl vyšší než příjem. Je potřeba dodržovat pravidelnost a počet jídel, ideálně 3 až 5 chodů denně. Nastavte si denní režim a ten dodržujte,“ radí nutriční specialistka Mgr. Kateřina Šimková ze Zdravého stravování. Nemáte čas ani chuť věnovat se každý den skladbě jídelníčku, nakupovat a vařit? Potom vám může pomoci krabičková dieta.

Pestrost jídelníčku

Jídlo nemá být strašákem. Je důležité nad ním uvažovat a také si na něm pochutnat. Mnoho z nás při vaření právě různorodost jídelníčku opomíjí. „Pestrost v jídelníčku je velmi významná. Nebuďme zacyklení v tom, co jíme. Zařaďme do jídelníčku například špaldu, bulgur, teff, čirok, či quinou,“ dává tip Kateřina Šimková. Pokud vyzkoušíte krabičkovou dietu od Zdravého stravování o pestrost i vyváženost jídelníčku nemusíte mít obavy. Menu sestavují nutriční specialisté, jídlo dostanete až domů a pokrmy stačí pouze ohřát.

Vyvážené hodnoty

Sledování skladby jídelníčku je nezbytnou zásadou pro zdravý a trvalý úbytek hmotnosti. Ve stravě musí být vhodně zakomponovány všechny důležité makronutrienty, tedy bílkoviny, tuky i sacharidy, které doplní vláknina a vitamíny z ovoce a zeleniny. „Je vhodné sníst pět porcí zeleniny velikosti hrsti během celého dne. Zelenina doplní vodu i vlákninu, která navíc zvýší pocit nasycení a napomůže správnému trávení. A nezapomínejte na adekvátní pitný režim,“ upozorňuje Kateřina Šimková ze Zdravého stravování. Strašákem dnešní doby se staly sacharidy. Ty jsou pro tělo nezbytné, představují hnací motor a jejich vyloučením si zpomalíme metabolismus a připravíme se o energii. Krátkodobě upravený poměr makroživin ve správném poměru vám může pomoci metabolismus nakopnout a urychlit hubnutí. Jak na to, vám poradí nutriční specialisté ze Zdravého stravování, kteří vytvořili speciální program Protein Extra na 14 dní.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno