full screen background image

6 tipů, jak se dostat do formy a zbavit se stresu před svatbou

Každý chce na důležitých společenských událostech, jakou svatba bezesporu je, vypadat k světu. Ať už jde o vaši vlastní svatbu nebo o svatbu vašich dětí, bude se vám hodit pár tipů, které vám pomohou zmírnit stres a dostat se do formy.

Když máte v kalendáři zaškrtnuté datum, máte díky tomu už silnou motivaci. Specifický termín a cíl vám pomohou se držet plánu. Svatba je tak dokonalým příkladem takové motivace. Aby se vám však všechno podařilo podle vašich představ, musíte začít včas a všechno pečlivě naplánovat.

 

Ke které skupině patříte?

Když přijde na motivaci, za kterou stojí pevné datum události, potkáte se se dvěma skupinami osob. Pozitivně motivovanými a zběsilými. Pro první skupinu nadcházející událost představuje lehký tlak, který potřebují, aby začali a drželi se fitness plánu a výživy. Zběsilí lidé fungují jinak, touží po rychlém hubnutí a chtějí výsledky hned. Často jsou hodně motivovaní, ale stanovují si nereálné cíle.

Pokud se v druhé skupině vidíte i vy, pak vězte, že nejste sami. Spadá sem většina lidí a je to pochopitelné. Kdo by nechtěl vypadat a cítit se co nejlépe, když na něm budou přilepené všechny oči?

Když si uvědomíte, že nejde mít vysněnou postavu přes noc, pomůže vám to zvládnout tlak. Potom můžete v klidu pracovat na lepší podobě svého těla.

  1. Buďte konzistentní

Nejlepších výsledků dosáhnete, když budete důslední a budete dodržovat svůj plán. Když se budete pár dní přetěžovat, budete muset na několik dní přestat, aby se vaše tělo zregenerovalo, a dosažení vašeho cíle se bude vzdalovat. Naplánujte si cvičení po dobu 30–60 minut na 4–5 dnů v týdnu, a zvolte si intenzitu, při které se budete cítit dobře, a bude vás motivovat k dalšímu cvičení. Naplánujte si mezi cvičení dny odpočinku. Nezapomeňte, že i profesionální sportovci mají dny na zotavení.

  1. Správně si sestavte plán

Je nutné měnit režim, intenzitu i délku tréninku. Není čas se jen tak protáhnout na běžeckém pásu, během čtení svatebního časopisu. Místo toho zvyšte rychlost a sklon během tréninku, abyste spálili několik kalorií navíc. Přemýšlíte o tom, jak skvěle budete vypadat ve svatebních šatech.

Získaná kondice vám také pomůže překonat dlouhý den, aniž byste se cítili vyčerpaní ještě před prvním tancem.

  1. Zapojte činky

Silový trénink je skvělý pro spalování kalorií a rýsování svalů. Snažte se zvedat činky nebo cvičte s vlastní vahou tři dny v týdnu. Pokud máte málo času, cvičte výpady nebo dřepy, abyste zapojili hýžďové svaly. Hýžďové svaly jsou velká svalová skupina, takže díky jejímu zapojení spálíte více kalorií.

  1. Vyzkoušejte jógu

Svatební přípravy mohou být stresující a cvičení navíc vyvíjí stres i na vaše tělo. Snažte se proto věnovat trochu více času duševní kondici a zklidněte svou mysl. Alespoň jednou týdně se zaměřte na dýchací cvičení nebo si zacvičte jógu.

  1. Hodně spěte

Dopřejte si adekvátní odpočinek a ujistěte se, že dáváte svému tělu dostatek spánku. Právě v době, kdy spíte, vaše tělo regeneruje a přizpůsobuje se zvýšeným nárokům, které na něj kladete. Pokud zvyšujete intenzitu cvičení a chcete, aby se dostavovaly výsledky, musíte mu dát odpovídající odpočinek a zotavení.

  1. Kontrolujte si porce jídla

Nestresujte se šílenými dietami, obzvláště pokud zvyšujete svůj výkon. Vaše tělo potřebuje energii, aby fungovalo, a bude potřebovat i kvalitní výživu, abyste dosáhli dobrých výsledků. Drasticky se měnící strava během krátkého času není účinná. Začněte kontrolou velikosti porcí a zaměřte se na konzumaci spousty čerstvého ovoce a zeleniny. S menšími úpravami budete na dobré cestě k dosažení pozitivních změn, které vydrží i déle, než jen do svatby.




Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *