full screen background image

Co opravdu pomáhá na bolest nohou?

Cvičení

Z počátku se mnohým z nás může zdát, že po celodenní chůzi a tisících krocích by nohy více ocenily vyvýšené místo k odpočinku. Pojďme se však na to podívat hlavou dolů a právě u cvičení začít. To totiž nohy posiluje, prokrvuje a nepříjemným bolestem předchází.

Skvělým startem, jak se cvičením a bojem proti bolesti můžeme začít, je cvičení pro aktivaci plosky nohy, pro zlepšení chůze a pro podporu její opěrné funkce. Začínáme přenášením váhy ze špičky na patu, po čase vyměníme a začínáme s umisťováním chodidel směrem k sobě, dovnitř a ven.

 

Cviky proti otékání nohy

Otoky nohou mohou mít celou řadu příčin, a proto je nejdříve nutné vyloučit vážnější zdravotní problém. Pokud je vše v pořádku, a i přesto se potýkáme s opuchlýma nohama, do série cviků zařazujeme propínání nohy a práci s masážním míčkem.  Doporučené jsou také obrácené pozice jako například svíčka či naopak hluboké předklony. Pro rozproudění lymfatického systému zařazujeme známé jógové pozice bojovníků, stromu či pokročilou pozici orla.

 

Balanční podložky a masáže

Skvělým prostředkem k odstranění obtíží je cvičení na balančních podložkách, nejlépe na podložkách opatřených masážními výstupky. Ty posilují střed těla, prokrvují žíly a dolní končetiny, čímž zlepšují termoregulaci a pomáhají tak zahřát a předcházet pocitu studených nohou.

 

Adjustační ponožky® jako úleva v pohodlí domova

Vhodným doplňkem ke cvičení či jako pohodlná náhrada jsou Adjustační ponožky®. Ty vyrovnávají prsty s chodidlem, čímž nohám ulevují od bolesti. Prsty protáhnou a účinně předchází vzniku nepříjemných patních ostruh a kladívkových prstů.




Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *